Content marketing, czyli rozpowszechnianie i promowanie cennych oraz dopasowanych do klienta treści

Content marketing, czyli rozpowszechnianie i promowanie cennych oraz dopasowanych do klienta treści

Personalizacja to efekt umiejętnego wykorzystania zróżnicowanych danych o odbiorcach: demograficznych, behawioralnych, transakcyjnych, dotyczącymi zainteresowań. Pozwala ona optymalizować proces sprzedaży pod kątem potrzeb klienta, m.in.:  w zakresie komunikacji stosowanej w kampaniach reklamowych. 

 

Personalizacja: szansa na większą konwersję

Jak wynika z raportu AgilOne „Marketing Personalization Preferences [1] 70% kupujących w sieci wymaga intuicyjnej, w pełni spersonalizowanej ścieżki zakupowej. Dowodzi to konieczności koncentracji działań marketingowych oraz sprzedażowych zarówno na aktualnych potrzebach e-konsumentów, jak i technologiach usprawniających komunikację prowadzoną przez Call Center.

Pomimo dynamicznie zmieniających się standardów obsługi klienta w branży e-commerce, wielu przedsiębiorców nadal nie przykłada uwagi do narzędzi personalizacyjnych. W obliczu ograniczeń systemowych potencjalny klient zmuszony jest na własną rękę poszukiwać rozwiązania, tj. konkretnego produktu lub usługi. Im więcej czasu temu poświęci, tym szybciej zrezygnuje z zakupu czy współpracy. To sytuacja, w której firma traci podwójnie, ponieważ traci szansę na zysk oraz klienta, który mógłby wrócić po więcej.

 

Oferta dedykowana

Współczesny e-konsument odrzuca komunikaty, które nie odpowiadają jego rzeczywistym wymaganiom. Innymi słowy, nieużyteczne. Stąd tak ważne dla Ciebie jest poznanie i wykorzystanie systemów rewolucjonizujących proces sprzedaży poprzez personalizację oferty – kreacji, treści – na podstawie historii zakupowej klienta i jego unikalnych zachowań. Wśród nich niebagatelną rolę odgrywają systemy marketing automation, takie jak platforma Navegante, które pozwalają natychmiast:

  • reagować na konkretne zachowania klientów,
  • kształtować w sposób przemyślany, nienachalny intencje i motywacje zakupowe,
  • aktywizować odbiorców do wykonania pożądanej akcji.

To jednak nie wszystko. Działania realizowane przy wykorzystaniu modelu predictive retail przy wsparciu szczegółowej analizy ścieżki zakupowej stwarzają możliwość trafnego prognozowania preferencji konsumenta, a co za tym idzie prawidłowego dostosowywania do nich oferty wraz z formą jej prezentacji omnichannel. W efekcie pozwalają efektywnie docierać wyłącznie do odbiorców, którzy zainteresowani są rozwiązaniami dostępnymi w Twojej branży – rozważają zakup produktu bądź nawiązanie współpracy w zakresie konkretnej usługi.

Formy reklamy internetowej o spersonalizowanym przekazie dla indywidualnego odbiorcy

Przykładem konkretnego narzędzia umożliwiającego realizację powyższych założeń jest zindywidualizowany exit pop-up z dedykowaną ofertą, wyświetlany użytkownikowi w chwili, gdy chce opuścić platformę (m.in.: stronę firmową, sklep internetowy, landing page, aplikację) bez sfinalizowania transakcji. Wybór formy przekazu dla komunikatu reklamowego nie jest przypadkowy. Uleganie emocjom leży w ludzkiej naturze, a sytuacji oddziaływania silnego bodźca większość z nas intuicyjnie podąża za otrzymywanymi wskazówkami; 59% użytkowników Navegante przyznaje, że na decyzję zakupową bezpośrednio wpływa personalizacja przekazu. W efekcie: zapisuje się do newslettera, dodaje nieplanowany produkt do koszyka, pozostawia dane w formularzu kontaktowym bądź wykonuje inne czynności założone w strategii sprzedażowej marki. Z tego względu dynamiczny pop-up z rekomendacją to obecnie jedna z najciekawszych i najskuteczniejszych form reklamowych. Zapewnia przede wszystkim precyzyjne dotarcie do pożądanego odbiorcy (chce kupić, kwestia tylko, kto pierwszy przekona go do pozostawienia pieniędzy u siebie), a tym samym pozyskanie nowego klienta. Skoro wiesz, czego dokładnie poszukuje na Twojej stronie, możesz zaoferować mu konkretne rozwiązanie „tu i teraz” za pośrednictwem użytecznej informacji. Każdy pop-up generuje wartościowy Lead, z którym dział Call Center może skontaktować się w przeciągu sekund, a w trakcie kolejnych chwil przekuć go na klienta powracającego.

Kampania sprzedażowa, w której docelowy komunikat przyjmuje format po-up, sprawdza się także w mediach społecznościowych. Reklama jest w pełni naturalna, ponieważ dostosowana do preferencji użytkownika i wyświetlana jako jedna z aktualnych wiadomości, do których ma on dostęp w pierwszej kolejności po zalogowaniu się do wybranego kanału. Przykładowo, na Facebooku tę funkcję pełni tzw. News Feed, w którym na bieżąco publikowane są posty pochodzące od znajomych osób oraz polubionych brandów.

Omawiając powyższe rozwiązania, nie sposób nie wspomnieć o remarketingu. To forma reklamy internetowej pozwalająca na precyzyjne dotarcie we właściwym miejscu i czasie z przekazem reklamowym do odbiorców, którzy odwiedzili Twoją witrynę. Warto przekonać ich do ponownych odwiedzin i zakupów poprzez personalizowany pop-up rekomendujący produkty lub usługi z obszaru zainteresowań, zachęcające do poznania oferty sezonowej czy informujące o upominku, np. rabacie, kuponie na zakupy itp.

Sukces w handlu internetowym zależy od umiejętności wykorzystania w praktyce aktualnej wiedzy o unikalnych zachowaniach konsumentów: poznania intencji i motywacji, które kierują nimi na każdym etapie procesu zakupowego. Tylko na podstawie tak szczegółowych informacji będziesz w stanie dotrzeć do pożądanych grup odbiorców z angażującym i przekonującym do akcji, spersonalizowanym przekazem reklamowym. Pamiętaj zatem, że w e-commerce to właśnie personalizacja stanowi najszybszy i najefektywniejszy sposób na redukcję kosztów, wzrost zysków oraz konsekwentne pozyskiwanie wartościowych Leadów sprzedażowych – przyszłych lojalnych klientów. 


[1] https://www.businesswire.com/news/home/20141119005240/en/AgilOne-Survey-Reveals-Personalized-Experiences-Consumer-Groups